Monday, May 25, 2009

Ulama sudah tidak di segani lagi walaupun dalam PAS...

jangan terpengaruh dengan blogger yang tidak setuju dengan ulama sebagai pemimpin..

isk isk isk...aku tengok sehari dua ni keadaan politik dalam PAS semakin celaru...pendapat para ulama sudah tidak di hiraukan lagi bahkan di kutuk dan di cerca balik...betapa manusia akhir zaman begitu kurang ajar dengan pewaris para nabi...itu lah hakikat yang perlu di terima oleh mereka yang menganggap diri mereka "pejuang2 islam"...

Jika benar kita adalah pejuang2 islam,maka kita mahu tidak mahu amat terikat dengan para ulama...kerana baginda s.a.w bersabda bahawa para ulama itu adalah pewaris anbiya..dan fahamlah kita bahawa waris adalah mereka yang menerima pusaka dan para ulama menerima pusaka ilmu dari nabi2...dan itu lah kekuatan islam..yakni pada ilmu...maka jika para ulama pun sudah tidak di hormati lagi,maka islam apa yang kita nak perjuangkan??islam liberal atau pun hadhari??

Kita sedar bahawa ulama juga tidak maksum,tapi ingatlah bahawa kesilapan yang mereka lakukan tidak menghalalkan untuk mereka di hina dan di caci...bodohnya setengah manusia yang mengaku "pejuang islam" ini...memalukan sungguh...

Mungkin setengah ulama kita dalam PAS di hina sebab isu muzakarah,unity goverment dan beberapa isu lagi yang berkaitan dengan umno...yang aku herannya,si pengomen tu langsung tak tau apa...lagi bebal...jahil murakkab...kalau tanya istilah nahu seperti marfu',majrur,dan jazam confirm puak2 yang duk hina ulama ni tak tau...tapi akibat diri di kuasai iblis laknatullah,maka mereka tidak segan menghina para ulama di dalam blog2 mereka..

No comments:

Post a Comment